loading...
مجله سرگرمی تفریحی جذاب آنلاین
آخرین ارسال های انجمن
امیر بازدید : 659 پنجشنبه 04 مهر 1392 نظرات (0)

 

 

ایمیل به عنوان ابزاری به ظاهر ساده و پیش‌پا افتاده، می‌تواند تحول شگرفی در کسب و کار ما به وجود آورد. در این دوره‌ی آموزشی تلاش می‌کنیم شما را با بازاریابی ایمیلی آشنا کنیم؛ سعی کرده‌ایم محتوای دوره را کاملاً کابردی قرار دهیم تا مخاطبان آن در پیچ و خم اصطلاحات تخصصی گرفتار نشوند.

جایگاه ایمیل

ایمیل روش و ابزاری برای فرستادن اطلاعات متنی یا غیر متنی مانند صدا و تصویر از یک رایانه به رایانه‌ی دیگر است. متأسفانه امروزه هستند کسانی که گمان می‌کنند دوران رونق ایمیل به پایان رسیده و این رسانه دیگر توانایی‌‌های گذشته را ندارد؛ برخی نیز معتقدند شبکه‌های اجتماعی، ایمیل را حذف خواهند کرد.
شاید شما هم چنین صحبت‌‌هایی را شنیده یا مطالبی در مورد چگونگی کنار گذاشته شدن ایمیل توسط سایت‌هایی از Facebook، LinkedIn یا twitter مطالعه کرده باشید‌. هیچ شکی نیست که این سایت‌‌ها طی سال‌‌های اخیر از محبوبیت بیش از حدّی برخوردار شده‌اند؛ اما آیا این به معنای مرگ ایمیل است؟
با نگاهی به آمار و ارقام منتشر شده در این رابطه، به آسانی می‌توان به این سؤال پاسخ داد.
هر ساله سایت معتبر pingdom آمارهایی در ارتباط با فضای مجازی اینترنت ارائه می‌دهد. آمارهای ارائه شده توسط این سایت در مورد تعداد کاربران ایمیل در سراسر جهان در بازه‌ی زمانی سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به صورت زیر می‌باشد:

همان طور که مشاهده می‌کنید در طی ۴ سال بیش از ۹۰۰ میلیون نفر بر تعداد کاربران ایمیل در سراسر دنیا افزوده شده و هم اکنون بیش از ۲٫۲ میلیارد انسان از بستر ایمیل استفاده می‌کنند. آمار فوق نشان‌دهنده‌ی رشدی ۸% درصدی می‌باشد در حالی که رشد جمعیت جهان در همین بازه در حدود ۴% می‌باشد؛ و این یعنی ایمیل زنده است، نفس می‌کشد و به سرعت در حال رشد است تا جایی که در سال ۲۰۱۲، روزانه به طور میانگین ۱۴۴میلیارد ایمیل در سرتاسر جهان ارسال می‌شده است، یعنی به ازای هر نفر، ۲۰ ایمیل!
زمانی را به یاد بیاورید که RSS سرعت گرفت و به اوج محبوبیت رسید. آن روزها نیز غوغایی به پا شده بود که «RSS، ایمیل را از میان برخواهد داشت»، اما در واقع هیچ گاه چنین اتفاقی نیفتاد. امروزه نیز با چنین وضعیتی مواجه هستیم.
در ایران هم وضعیت به همین ترتیب است، بلکه حتی وضعیت مناسب‌تری وجود دارد زیرا مردم کشور ما به تازگی با سرعت بالا می‌توانند به راحتی به شبکه اینترنت متصل بشوند در حالی که در گذشته اتصال به اینترنت با مشقت زیادی همراه بود!
بر طبق آمار سایت internet world stats در طی ده سال گذشته ایران رشد چشمگیری در تعداد کاربران اینترنت داشته است به طوری که در سال ۲۰۱۲، ۴۲ میلیون ایرانی، کاربر اینترنت بوده‌اند.

مفهوم بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

«فیلیپ کاتلر» که به عنوان پدر مدیریت نوین بازاریابی شناخته شده است، بازاریابی را اینگونه تعریف می‌کند:
بازاریابی یک فرآیند اجتماعی و مدیریتی است که به وسیله‌ی آن، افراد و گروه‌ها، نیازها و خواسته‌های خود را از طریق تولید، عرضه و مبادله‌ی کالاهای مفید و با ارزش با دیگران تأمین می‌کنند.
به صورت ساده‌تر می‌توان گفت که بازاریابی به معنی همه‌ی انواع فعالیت‌های یک سازمان یا بنگاه اقتصادی در مسیر فروش محصولات و یا ارائه خدمات بیشتر می‌باشد.
حال اگر بستر این فعالیت‌‌ها در فضای مجازی و به کمک ایمیل باشد، به آن بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing می‌گویند.
بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های بازاریابی مستقیم است که در نهایت به فروش مستقیم کالا یا ارائه‌ی خدمات منجر می‌شود. به این صورت که فروش بدون واسطه و بدون نیاز به فروشگاه و با ارسال یک پیام به مشتریان و مخاطبان با هدف توسعه درآمد یک شرکت صورت می‌گیرد.

جایگاه بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی بخشی از فرآیند بزرگ و گسترده بازاریابی الکترونیکی است. اینترنت و به طور کلی هر فضای مجازی، زیرساخت و محیط اصلی برای تمام مباحث جدید الکترونیکی از جمله بازاریابی می‌باشد. در بازاریابی الکترونیکی استفاده از این ابزارهای ارتباطی نوین، توان و قابلیت کسب و کار هر بنگاه اقتصادی را به میزان قابل توجهی افزایش داده و بازاریابی را وارد مرحله جدید خود نموده است.
بسیاری از کارشناسان و متخصصان فناوری اطلاعات و همچنین صاحب نظران کسب و کار الکترونیکی، بازاریابی از طریق ایمیل را یکی از بهترین روش‌های بازاریابی در فضای مجازی می‌دانند. با استفاده از این روش می‌توان بدون صرف هزینه‌‌های بالای بازاریابی سنتی، با مشتریان و مخاطبان واقعی در سراسر جهان ارتباط برقرار نمود و نسبت به معرفی کالا یا خدمات مورد نظر اقدام نمود. البته مانند سایر روش‌‌های بازاریابی، این روش نیز دارای مزایا و معایب خاص خودش می‌باشد.
ایمیل مارکتینگ به صورت متداول در سایر کشورها و به شکل حرفه‌ای آن، هنوز در ایران رواج زیادی نداشته و باید تأکید نمود که هنوز سازمان‌ها و شرکت‌های ایرانی به صورت جدی و گسترده‌ای وارد این نوع بازاریابی نشده‌اند. در حقیقت این روش نیاز به زیرساخت‌‌های خاص خودش را دارد و همچون سایر روش‌‌ها، باید به صورت علمی و حرفه‌ای وارد آن شد تا بتوان از مزایای فوق‌العاده آن بهره‌مند شد در غیر این صورت اثربخشی مطلوبی نداشته و گاهی مشتریان را فراری می‌دهد

 

 

منتظر قسمت هاي بعدي اين آموزش باشيد . . .

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3166
  • کل نظرات : 861
  • افراد آنلاین : 287
  • تعداد اعضا : 2212
  • آی پی امروز : 642
  • آی پی دیروز : 591
  • بازدید امروز : 101,665
  • باردید دیروز : 152,522
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 940,026
  • بازدید ماه : 940,026
  • بازدید سال : 1,928,580
  • بازدید کلی : 15,207,701
  • کدهای اختصاصی